Ο κ. Πολυχρονόπουλος για την απορρύπανση του Σαρωνικού: Είναι και θέμα τύχης και καιρικών συνθηκών

(13/9/17 – 7μμ) Συνέντευξη από τον κ. Ιωάννη Πολυχρονόπουλο, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Polyeco, στην Κρυσταλία Πατούλη, σύμβουλο ανθρωπίνων σχέσεων – δημοσιογράφο:

Κρ.Π.: Σε τι φάση βρίσκεται η απορρύπανση της θάλασσας αυτή τη στιγμή στη Σαλαμίνα και στο Σαρωνικό; Έχει φτάσει μέχρι τη Γλυφάδα το πετρέλαιo.

Ιωάννης Πολυχρονόπουλος: Δεν είναι μεγάλες οι ποσότητες στη Γλυφάδα. Στον Πειραιά έχει καθαρίσει το μισό μέρος. Ένα μικρό κομματάκι δεν έχει καθαρίσει ακόμη.

Έχει γίνει τεράστια ρύπανση. Από τους 250 τόνους που πέσανε στη θάλασσα με το ναυάγιο, έχουν μαζευτεί -μέχρι το βράδυ της 13/9/17- οι 210 τόνοι. Οι υπόλοιποι 20 τόνοι ήταν ακόμα στην Σαλαμίνα, στα Σελίνια, και οι άλλοι 35 πρέπει να έχουν υποστεί ήδη βιολογική επεξεργασία, άρα μιλάμε για 4 με 5 τόνους που έχουν προχωρήσει και προσπαθούμε να τους αντιμετωπίσουμε.

Είμαστε όλες οι εταιρείες απορρύπανσης μαζί αυτή τη στιγμή και συνεργαζόμαστε γι’ αυτό το σκοπό. Το θεώρησαν μείζον γεγονός, και ήδη κατέβηκε και σκάφος Διαχείρισης Περιβαλλοντικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και αναλαμβάνει κι αυτό υπηρεσία.

Κρ.Π.: Με το που συνέβη το ναυάγιο, έγιναν αμέσως οι απαραίτητες ενέργειες που έπρεπε να γίνουν; Υπήρξαν καθυστερήσεις;

Ιωάννης Πολυχρονόπουλος: Ξέρετε πόσο είναι το κόστος κάθε μετακίνησης; Το κράτος δεν έχει κάποιο τρόπο για να ευδοκιμήσουν μεγάλες εταιρείες. Εμείς π.χ. έχουμε ένα πλοίο, το καλύτερο της Μεσογείου, το οποίο νοίκιασαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση για να κάνουν έλεγχο στην Σαρδηνία και στην Αδριατική για το παράνομο ψάρεμα του τόνου. Αν το είχαμε εδώ αυτή τη στιγμή, θα δούλευε τώρα για την απορρύπανση. Αλλά δύο χρόνια δεν είχε κάνει ένα μεροκάματο. Αυτό το σκάφος θέλει 2 εκατομμύρια το χρόνο για συντήρηση. Πώς να το συντηρήσουμε τέτοιο σκάφος; Πώς μπορεί να κάνει κάποιος τόσο μεγάλες επενδύσεις και να μην έχει δουλειά για χρόνια;

Πάντως η απορρύπανση, αυτή τη στιγμή είναι σε καλό σημείο. Το βαπόρι έχει σφραγιστεί, και πιστεύουμε αύριο το πρωί ν’ ανοίξει η πρώτη τρύπα για ν’ αρχίσει να αδειάζει μία-μία δεξαμενή.

Και πιστεύω μέχρι το βράδυ θα έχει τραβηχτεί το πετρέλαιο από τη Γλυφάδα.

Κρ.Π.: Δηλαδή γίνεται απορρύπανση σε όλες τις περιοχές που έχει προχωρήσει το πετρέλαιο.

Ιωάννης Πολυχρονόπουλος: Σε όλες τις περιοχές. Και θα πρέπει να ξέρει ο κόσμος ότι αυτός ο καθαρισμός θα κάνει τη θάλασσα και τις παραλίες καλύτερες απ’ ότι ήταν. Εγγυημένα.

Επίσης, δεν ρίχνουμε χημικά. Ο υπουργός απαγόρευσε κάθε ίχνος χημικού!

Βεβαίως είναι ένα πολύ κακό πράγμα αυτό που έχει γίνει. Έγινε ένα ατύχημα. Δύο άνθρωποι ήταν σε ένα βαπόρι και βούλιαξε! Επιτρέπεται να είναι δύο άτομα σε ένα τέτοιο βαπόρι; Δεν επιτρέπεται!

Πρέπει, εμείς, να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας για να θεραπεύσουμε αυτό που έγινε. Και το κράτος ας τιμωρήσει τους υπεύθυνους.

Κρ.Π.: Η πετρελαιοκηλίδα αντιμετωπίστηκε αμέσως μετά το ατύχημα;

Ιωάννης Πολυχρονόπουλος: Δύο η ώρα το βράδυ έγινε το ατύχημα. Είναι σε μια κατάσταση το κράτος, όπως σας είπα, που δεν υπάρχουνε δουλειές. Καθένας που κάθεται και δεν έχει δουλειά πώς να είναι σε ετοιμότητα; Νομίζω πρέπει το κράτος να βοηθήσει να υπάρχουν υγιείς εταιρείες για να μπορούν να αντιμετωπιστούν άμεσα αυτά τα συμβάντα. Αυτό είναι το θέμα.

Γιατί μετά τις δύο η ώρα, έπρεπε να καθίσουν να υπογράψουν συμβόλαια, και μετά να αρχίσουν μια σειρά από ενέργειες που έπρεπε να γίνουν.
Εν τω μεταξύ όπως βούλιαξε το βαπόρι, είχε πολλά σημεία ανοιχτά και πετάχτηκε το πετρέλαιο πολύ γρήγορα.

Κρ.Π.: Και εσάς, για παράδειγμα, τι ώρα σας καλέσανε από τις δύο τα μεσάνυχτα;

Ιωάννης Πολυχρονόπουλος: Εξίμησι – επτά η ώρα το πρωί.

Κρ.Π.: Άρα τι ώρα ξεκινήσατε;

Ιωάννης Πολυχρονόπουλος: Ξεκινήσαμε άμεσα, αλλά αρχικά με ένα μόνο μέρος του εξοπλισμού, λόγω όλων αυτών των δυσκολιών που ήδη εξήγησα.

Κρ.Π.: Πάντως η διαρροή από το πετρελαιοφόρο έχει σταματήσει;

Ιωάννης Πολυχρονόπουλος: Ναι, έχει σταματήσει αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Ξέρετε, υπάρχουν λίγα αντιρρυπαντικά σκάφη, που μαζεύουνε πετρέλαια. Τέσσερα αντιρρυπαντικά είναι στο σύνολο αυτή τη στιγμή που δουλεύουνε, και άλλα δύο, που όμως είναι μικρά. Είναι ένας μεγάλος εξοπλισμός. Συν το σκάφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Χιλιάδες μέτρα φράγμα έχει γίνει. Η μαρίνα του Σέβας για παράδειγμα, έχει κλειστεί με φράγμα, η μαρίνα του Φλοίσβου, επίσης. Παντού υπάρχουν φράγματα. Τώρα βλέπω δύο μεγάλες λάτζες που έχουν βάλει ένα μεγάλο φράγμα, και προχωράνε σιγά σιγά για να απορρυπάνουνε ότι βρούνε μέσα σε αυτό.

Κρ.Π.: Υπάρχει περίπτωση να προχωρήσει η ρύπανση π.χ. και προς την Αίγινα;

Ιωάννης Πολυχρονόπουλος: Πήγαινε προς την Αίγινα και το αποτρέψαμε. Αλλά δεν ξέρεις τι καιροί θα πιάσουν, κι αν σπάσει μια δεξαμενή από το βαπόρι. Εμείς θα έχουμε φράγματα, αλλά ο καιρός πηδάει πάνω από τα φράγματα. Τα φράγματα δηλαδή δεν είναι πανάκεια.

Υπάρχει συνείδηση υπάρχει αγάπη υπάρχει τεχνολογία και το καταπολεμούμε. Ο υπουργός έχει δώσει λεπτομερώς εντολές, ο αρχηγός ήταν όλη τη νύχτα στο πόδι.
Ας ευχηθούμε μόνο να μη βγει άλλο πετρέλαιο.

Κρ.Π.: Οπότε είναι και θέμα τύχης το τι θα γίνει;

Ιωάννης Πολυχρονόπουλος: Ναι, είναι και θέμα τύχης, και καιρικών συνθηκών. Θέμα τύχης, να μην ανοίξει καμία άλλη τρύπα στο βαπόρι.

Κρ.Π.: Και τα φράγματα που έχουν γίνει, να μην τα υπερβεί ο καιρός;

Ιωάννης Πολυχρονόπουλος: Ναι, αν πιάσει ο καιρός, τα υπερβαίνει, δεν υπάρχει φράγμα στον κόσμο που μπορεί να αντιμετωπίσει τον καιρό.

Πάντως είμαστε ναυτικός λαός, και κατά τη γνώμη μου, σας λέω, πρέπει να αγαπάμε τη θάλασσα, να έχουμε ορθή κριτική, να βοηθάμε πρώτα τη θάλασσα, τα καράβια, και να στηλιτεύουμε όποιον κάνει το λάθος. Δεν φταίει η θάλασσά μας, δεν φταίει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για κάποιον που έχει 2 άτομα πλήρωμα αντί να έχει 11 μέσα, και το βράδυ βούλιαξε το πλοίο…

Ζούμε όλοι από τη θάλασσα. Η θάλασσα χρειάζεται σεβασμό και κατανόηση. Έγινε ένα γελοίο ατύχημα. Πρέπει να βάλουμε όλοι τη θετική μας ενέργεια για να το διορθώσουμε. Κατ’ αρχήν να κρίνουμε γιατί έγινε αυτό το ατύχημα, και κατά δεύτερον να σταματήσουμε αυτή τη ρύπανση.

http://tvxs.gr/news/ellada/gemisan-pissa-oi-aktes-tis-attikis-os-ti-boyla-eftase-i-petrelaiokilida

Σχολιάστε